PAGINA DE START - RETETELE MELE -
DISOCIATE, INTERNATIONALE, DE POST

vineri, 2 octombrie 2009

Dovlecel Dublin

I-am zis Dublin, pentru ca e verde si vesel :-)

Si cu aceasta reteta incep o noua categorie in acest blog si anume retetele de post. Zilele de post imi dau adesea teme de gandire culinara, caci nu imi este usor sa inventez cate ceva nou fara produse cu carne, lapte, oua. Dar cu atat mai palpitant challenge-ul.

Asadar, astazi
dovlecel Dublin.

Ingrediente: 3 dovlecei de lungime cca 20 cm, 2 rosii, o mana de spanac (eu am folosit spanac congelat), o cana de orez cu bob lung, ulei de masline extra virgin, usturoi, sare, piper verde, salvie, mustar de Dijon (cel cu boabe intregi, mai apare si sub denumirea de mustar frantuzesc)

Preparare:

Dovlecelul se taie de-a lungul in felii subtiri, care se calesc in ulei (de oricare fel). Se asaza un strat de dovlecel intr-u vas termorezistent, se sareaza, se presara usturoi taiat subtirel:




Intre timp se fierbe orezul in apa cu sare, se opareste si dupa caz se toaca spanacul (cel congelat e gata tocat), se scurg si se amesteca. Se mai adauga ulei de masline -extra virgin - sare, piper verde, putina salvie si o lingurita de mustar dijonez. In scurt timp acest amestec capata o consistenta cu care se poate lucra foarte usor, veti vedea putin mai tarziu ce lucruri haioase se mai pot inventa. Amestecul de orez se intinde peste primul strat de dovlecel. Mai pastrati insa vreo 4 globuri pentru supriza de mai tarziu.



Se asaza al doilea strat de dovlecel calit, apoi se orneaza cu rosii taiate rondele.



Se da la cuptor pana ce rosiile se coc usor.



In ciuda aparentei fragile, amestecul sta bine inchegat si este usor de servit.

Iata si surpriza de care se vor bucura in special cei mici. Vor fi mai atrasi sa guste orez, daca le spuneti povestea celor doi mici chinezi:

Niciun comentariu:

 

Free Counter